Mała Kapałkowa Turnia / Hajdukiewicz-Sawicki WI5

Wczoraj w składzie Kuba Ciechański i Michał Nowicki wybraliśmy się się do Doliny Czarnej Jaworowej sprawdzić czy ostało się coś jeszcze z rewelacyjnego warunu lodowego, który był tam przed odwilżą. Poszukiwania lodu zakończyły się sukcesem  Pięknie wylana droga Plseka(wi4+) była jednak zajęta, więc wbiliśmy się na sąsiednią linię- ponoć bardzo rzadko będącą w warunie Drogę Stanisławskiego (a właściwie jej dolny fragment - Drogę Hajdukiewicza-Sawickiego WHP 2843).

Hlińska Dolina / Lodospad do Wielkiego Ogródu WI4+/III

Wielki Ogród (Ľadopád do Veľkej záhradky zwany też Lodospadem Kurtyki) (WI4+/II) - położony jest na  północnych stokach Hrubego Wierchu, w prawej części ściany wyprowadzającej na Wielki Ogród. Jeśli jest dobrze wylany to oferuje 3 wyciągi wspinania lodowego. Z czego kluczowy (drugi) jest naprawdę ładny. Jest tam sporo podejścia, więc dobrze jest połączyć go z czymś innym. My zrobiliśmy też Firhanga.

Napisz komentarz (3 Komentarze)

Dol. Jaworowa / Komín Návratov WI4 M4+

Komin Návratov (pol. Powrotów) (WI4 M4+) - ciekawa mikstowa droga biegnąca w przeważającej części lodem (o ile są warunki) i wyprowadzająca na Ryglową Przełęcz w Jaworowej Grani. Wspaniała alpejska wycieczka z niebanalnym powrotem. Nie sugerujcie się niską wyceną… Może być przygoda :-).

Tytanowa Pułapka M4+ WI3 lub(?) WI5-6/IV

Gdy zaczynałem się wspinać to Tytanowa Pułapka (Titanová pasca) była takim Świętym Gralem wspinania lodowego w Tatrach. Wszystko za sprawą kolumny lodowej za (WI5+/6) na ostatnim wyciągu trudności. W warunkach odpowiednich do przejścia była podobno 40 lat temu. Mimo to da się obejść ostatni wyciąg i mamy wtedy wspaniałą mikstową drogę o niewygórowanych trudnościach (ale całkiem niezłej powadze), które oceniliśmy na M4+ WI3. My robiliśmy ją do końca trudności i zjeżdżaliśmy Bratysławskim Lodem. Pamiętajcie jednak, że droga kończy się na grani, a wtedy przygoda będzie pełna.

Napisz komentarz (2 Komentarze)

Dol. Mięguszowiecka / Lodospad na Osterwie M6 WI5

Lodospad na Osterwie to jedna z ciekawszych dróg lodowych w Tatrach. Chyba najbardziej można ją porównać do Alicji w Krainie Czarów. Niestety jest równie ulotna i odpowiednie warunki zdarzają się raz na kilka lat. W tym roku tak się udało, więc mieliśmy okazję przejść ją w dobrych warunkach. Zastane trudności wyceniliśmy na M6 WI5 i naprawdę polecamy ten lód.

Dol. Mięguszowiecka / Lód przy szlaku na Rysy WI3

Przy tym jest dość wysoko, więc jest szansa, że będzie się długo utrzymywał w dobrym stanie. Last but not least - 3 godziny podejścia sprawia, że kolejek pewnie na nim nie uświadczycie :-). Podsumowując dobra opcja na połączenie ze skiturami lub ewentualne alternatywne (dla łańcuchów) podejście do Chaty pod Rysami :-).

Olga Kosek na Zahradkach. Fot. Damian Granowski

Zahradky (80m, WI 5/II)

Zahradky (80m, WI 5/II) to popularny lodospad znajdujący się w Staroleśnej Dolinie, po słowackiej stronie Tatr. Krótkie podejście i sporo wspinania (w okolicy są również łatwiejsze Prawe Zahradky), ale w weekendy może być tłoczno. Opis poniższego lodospadu wykonał ok. 5 lat temu Łukasz Zioła, więc dziś tylko małe uaktualnienie i wzbogacenie zdjęciami.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Damian Granowski instruktor taternictwa PZACześć! Jestem Damian – założyciel bloga drytooling.com.pl . Na mojej stronie znajdziesz opisy czy schematy dróg wspinaczkowych oraz artykuły poradnikowe. Teksty są tworzone z myślą o początkujących, jak i bardziej zaawansowanych wspinaczach. Mam nadzieję, że i Ty znajdziesz coś dla siebie.
Jeśli potrzebujesz dodatkowego szkolenia z operacji sprzętowych, technik wspinaczkowych czy umiejętności orientacji w górach, zapraszam na moje kursy.

Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.