Log in
    
Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Kocioł Kościelcowy / Droga Niemca M4+

Droga Niemca M4+ na Buli pod Kotłem Kościelcowym, to zimowy kursowy klasyk, choć o wiele mniej znany niż leżące nieopodal Droga Klisia i Kochańczyka. Posiada dwa wyciągi wspinaczkowe i całkiem niezłą asekurację. Jest też relatywnie dobrą opcją na słabe warunki lawinowe (ale i tak mogą się tam zdarzyć lawiny).

Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Asekuracja partnera podczas wspinaczki skalnej

Przedstawiamy krótki poradnik na temat prawidłowej asekuracji partnera. Jest to efekt pracy kilku naszych instruktorów. Dopinanie szczegółów trochę trwało 🙂. Liczymy, że nasz tekst pozwoli Wam na bezpieczniejsze wspinanie. Materiał przygotowany podczas zgrupowania instruktorów PZA. Październik 2018.

  • Materiał przygotowany podczas zgrupowania instruktorów PZA
Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Zamarła Turnia / Droga Klasyczna VI-

Droga Klasyczna VI- na Zamarłej Turni może nie należy do najbardziej litych i pięknych dróg na południowej ścianie. Lecz jest drogą historyczną i koniecznie warto ją zrobić. Stojąc na dolnym trawersie można wtedy stwierdzić, jaką psychę mieli "dziadkowie". Po za tym to kawał dobrego i zróżnicowanego wspinania! Kiedyś miała wycenę V, a teraz po delikatnych obrywach niektórzy sugerują VI-.

  • Damian Granowski
Napisz komentarz (1 Komentarz)

Wschodni Szczyt Żelaznych Wrót / Droga Motyki VI

Droga Motyki VI to ładna i wymagająca droga z 1935 roku, wyprowadzająca na rzadko odwiedzany tatrzański szczyt. Pierwotnie V 2 x A0 - wydaje mi się jednak (zgodnie z topo Przemka Wójcika), że to bardziej mocne V z solidnym miejscem za VI. Droga ma południowo-zachodnią wystawę, więc może być dobrym celem również w miesiącach wiosenno/jesiennych.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)

Mięguszowiecki Szczyt Pośredni / Droga Orłowskiego V

Droga Orłowskiego V na Pośrednim Mięguszowieckim Szczycie to kolejna z dróg, która uświadamia dzisiejszemu taternikowi, że “Dziadki” umiały się wspinać. Znajdziemy tam trochę kruszyzny i zróżnicowanego terenu. Drogę warto zrobić jeśli będzie sucho, ponieważ kluczowe partie będą dość ryzykowne na mokro - szczególnie jeśli nie mamy zbytniego zapasu.

Napisz komentarz (0 Komentarzy)