Nowy rejon lodowy na Alasce

Ryan Johnson i Jason Nelson odbyli tripa wspinaczkowego na Alaskę, gdzie pociągneli kilka dużych, pięknych nowych lodowych lini w prawdopodobnie dziewiczym terenie na południe od Juneau. Chłopaki dolecieli helikopterem do Bart Lake i zrobili 3 nowe drogi w ciągu 2,5 dnia.

Pierwszym był Large Marge (WI4-), 200 metrowy rozgrzewka po przylocie. Następny lód to już właściwy wspin, Pin-Up Girl (WI5, 250m), z krótkim podejściem prowadzącym do lodowej kolumny.

Pin-Up Girl lodospad na Alasce

Pin-Up Girl. Fot. Ryan Johnson

"Mieliśmy zbyt dużo celów, a za mało Czasu". Z piękną pogodą i optymalnym warunem, zdecydowali się na masywny ciek lodu ponad ich obozem. "Wspinaczka była o wiele poważniejsza, bardziej pionowa i czujna, niż wszystko co mogliśmy sobie wyobrazić. Najdłuższy kawał czystego lodu jaki kiedykolwiek widziałem.". Po 6 wyciągach prawie pionowego lodu, osiągneli top Milagro de Plata (WI6, 300 metrów).

Milagro de Plana. LJuneau. Lodospad WI6 na Alasce

Milagro De Plata. Fot. Ryan Johnson

"Oczywiście mieliśmy problemy ze zjazdami w totalnej ciemności, ale dotarliśmy do obozu na parę shotów tequili ;)". Obudziliśmy się następnego dnia z zamiarem zrobienia paru lekkich dróg, lecz byliśmy zbyt zrypani po prawie 3 dniach wspinania (nie po tequili).

Źródło: climbing.com

Komentarze obsługiwane przez CComment

Powiązane artykuły

Spray On WI 10?

Damian Granowski instruktor taternictwa PZACześć! Jestem Damian – założyciel bloga drytooling.com.pl . Na mojej stronie znajdziesz opisy czy schematy dróg wspinaczkowych oraz artykuły poradnikowe. Teksty są tworzone z myślą o początkujących, jak i bardziej zaawansowanych wspinaczach. Mam nadzieję, że i Ty znajdziesz coś dla siebie.
Jeśli potrzebujesz dodatkowego szkolenia z operacji sprzętowych, technik wspinaczkowych czy umiejętności orientacji w górach, zapraszam na moje kursy.

Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.