Wezwanie do zwrotu zestawów Salewa Via Ferrata z elementem blokującym

W ramach obszernych testów, jakim poddane zostały stare, używane zestawy do via ferraty, kilku producentów i instytucji branży sportów górskich odkryło, że systemy z elementem blokującym linę mogą nie zadziałać w przypadku lotu.

Testy udowodniły, że w przypadku lotu może dojść do wzrostu współczynnika odpadnięcia, co w połączeniu z utratą wytrzymałości ramion karabinka może prowadzić do całkowitej awarii systemu. W rezultacie może spowodować to poważne urazy lub nawet wypadki śmiertelne.

W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów i w celu wyeliminowania wszelkiego ryzyka SALEWA postanowiła wystosować zapobiegawczy apel wzywający do wycofania z obiegu wszystkich modeli zestawów do via ferraty wyposażonych w element blokujący. Tym samym, prosimy o natychmiastowe zaprzestanie użytkowania wadliwych zestawów.

Zestawy via ferrata z materiałowym absorberem tego typu lub podobnym, w każdym wariancie kolorystycznym nie podlegają apelowi.

Szczegóły dotyczące wadliwych i sprawnych zestawów via ferrata znajdują się w dokumencie FAQ dotyczącym apelu (dostępny na www.salewa.pl).

Jeśli posiadasz jeden z wadliwych zestawów via ferrata, który ma mniej niż siedem lat, możesz go zwrócić do SALEWA w celu bezpłatnego uzyskania nowego sprawnego modelu. Wadliwe zestawy zostaną zastąpione nowymi, wysokiej jakości modelami z absorberem, opracowanymi na bazie najnowszej, zaawansowanej technologii. Na życzenie klienta, przy dokonaniu dodatkowej niewielkiej opłaty, wadliwy zestaw może zostać zastąpiony również modelem z serii Ergo.

Niezależnie od typu i stylistyki produktu, każdy zestaw, który mieści się w podanych ramach czasowych nie powinien być używany. Tym samym, SALEWA zaleca natychmiastowe zniszczenia danych zestawów. Jeśli model używany jest bardzo intensywnie, jego całkowitą żywotność można zmniejszyć o maksymalnie jeden rok.

W celu dokonania zwrotu zestawu, zarejestruj się za pomocą formularza utworzonego w tym celu na naszej stronie pod adresem www.salewa.com/recall. Formularz zwrotu można wydrukować wraz z etykietą adresową wymaganą przy zwrocie produktu. Z powodów logistycznych, nie jesteśmy w stanie rozpocząć procesu wysyłki produktów zamiennych wcześniej niż na początku kwietnia 2013. Na stronie, znajdziecie Państwo opcje umożliwiające śledzenie statusu procedury na bieżąco. W ramach zwrotu kosztów wysyłki, do każdego zestawu dołączona zostanie wielofunkcyjna opaska Icono.

Na potrzeby apelu utworzona została specjalna linia i adres mailowy, po którymi uzyskają Państwo odpowiedzi na wszelkie pytania:

E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel: +39 0471 242 619

Kolejne informacje i aktualizacje dotyczace apelu pojawiać się będą na naszej stronie www.salewa.pl

Niezmiernie przepraszamy za wszelkie utrudnienia spowodowane podjętymi środkami. Jako że bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas absolutnym priorytetem, prosimy o wyrozumiałość.

Zespół SALEWA

Powiązane artykuły