Log in
    

Kampania reklamowa na LinkedIn

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Większość portali społecznościowych w ciągu ostatnich lat stało się popularne nie tylko wśród zwykłych użytkowników, lecz również różnego rodzaju przedsiębiorstw. Prowadzenie działalności reklamowej w sieci może przynieść bardzo duże korzyści pod warunkiem, że zostaną one zaplanowane przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę oraz doświadczenie. Przykładem tego rodzaju działań, może być kampania reklamowa na Linkedin, która również niesie za sobą wiele korzyści dla różnego rodzaju przedsiębiorstw prowadzących działalność w Internecie.

Kampania reklamowa na Linkedin – niezbędne dane i informacje

Kampania reklamowa na Linkedin podobnie jak te prowadzone z wykorzystaniem innych popularnych platform oraz mediów społecznościowych, wymagają odpowiedniego przygotowania i określenia podstawowych założeń. Można zdecydować się na wpisy sponsorowane. Mogą one dotyczyć opublikowanych wpisów, ale także takich, które są widoczne pierwszy raz w trakcie promocji. Kolejnym typem są reklamy displayowe, które dobiera się indywidualnie do zainteresowań użytkownika. Innym sposobem są reklamy tekstowe, których treść musi mieścić się w określonej ilości znaków. Ostatnim typem są reklamy w InMail, które także są personalizowane. Bezpośredni kontakt jest pożądany, a jego efektywność jest na wysokim poziomie oraz gry na pieniądze przez internet.

Oczywiście każde podejmowane działanie marketingowe znacznie się od siebie różni pod wieloma względami. Do prowadzenia efektywnej kampanii reklamowej na LinkedIn, jest wykorzystywany menedżer LinkedIn Ads. Do stworzenia pierwszej kampanii potrzebne jest założenie konta biznesowego poprzez wejście w Usługi firmowe – reklamy. Trzeba uzupełnić dane i dodać numery karty kredytowej.

  • Użytkownik może tworzyć reklamę lub sponsorować treść.
  • Istnieje możliwość stworzenia reklamy wideo, grafiki lub treści.
  • Najpierw dodaje się nazwę kampanii, opis, język, a także jej wygląd.
  • Kolejno dochodzi do ważnego punktu, czyli wybierania grupy docelowej oraz określania specyfikacji firmy i jej zakresu działania.
  • Parametry reklamy takie jak jej czas, budżet i koszty dzienne to kolejny etap na drodze do tworzenia kampanii.

Tutaj warto dobrze przygotować się do tworzenia reklam i treści sponsorowanych, aby były one satysfakcjonujące. Nie wystarczy stworzyć jakiejkolwiek reklamy, musi być to działanie przemyślane i spójne. Kolejno warto sięgnąć po statystyki i dokładnie monitorować wyniki działań. W razie czego, należy zmodyfikować ustawienia i korygować błędy. LinkedIn proponuje swoim użytkownikom 4 typy reklam, dzięki czemu można w łatwy sposób dobrać najbardziej interesujący rodzaj.

Kampania reklamowa na Linkedin, czyli o płatnych formach marketingu

Wielu posiadaczy stron internetowych oraz profili w mediach społecznościowych własnej firmy, decyduje się na skorzystanie z płatnych form marketingu w sieci, do których zaliczana jest kampania reklamowa na Linkedin. Korzystanie z płatnych form promocji jest obecnie bardzo popularnym i opłacalnym rozwiązaniem, które przekłada się na rozwój i zysk danej firmy. Konieczne jest zainwestowanie, jeżeli chce się osiągnąć lepszy zasięg i dotrzeć do większej ilości odbiorców.

Na LinkedIn funkcjonuje budżet dzienny, a także budżet całkowity. Koszty promocji można obliczyć na podstawie kilku miar. Najpopularniejsza to CPC, czyli koszt za każde kliknięcie. Inny to CPM określany jako koszt 1000 wyświetleń oraz CPV płatność za wyświetlenie wideo. Stawki są bardzo różne, a ich wielkość jest uzależniona od kilku czynników. Może wpływać na nie rodzaj grupy docelowej, ponieważ bardziej atrakcyjna generuje wyższe koszty dotarcia. Ważnym etapem podczas przygotowania takich działań, jak kampania reklamowa na Linkedin jest określenie jej celu.

Jest to działanie, które przekłada się na efektywność promocji. Można wybrać cel, którym będzie zwiększenie wejść, ale także zainteresowania odbiorców. Niezbędny jest także wspomniany monitoring kampanii reklamowej. Bez tego nie sposób ocenić, czy dane działania dobrze się przyjmują, czy przynoszą odpowiednie zyski i spełniają wyznaczone cele. Można próbować różne formaty i sprawdzać, który z nich jest najlepiej odbierany. Wszystko to pozwoli na lepszą optymalizację i zwiększenie wydajności konkretnej promocji. Dobrze jest wypuszczać kilka reklam i porównywać ich oddziaływanie oraz stopień dotarcia.

Kampania reklamowa na Linkedin to rozwiązanie, które w ostatnim czasie zyskało wielu zwolenników, ze względu na korzyści, jakie oferuje dla użytkowników. Z pewnością warto zapoznać się z wszystkimi typami, zanim zdecydujemy się na wybór działań marketingowych dla naszego przedsiębiorstwa!