Log in
    

Aplikacje na telefon, które mogą poprawić Twoje zdrowie psychiczne

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Ludzie coraz częściej zwracają uwagę na swoje zdrowie psychiczne. Dbanie o dobry stan ducha już dawno temu przestało być powodem do wstydu, a osoby, które to robią, są o wiele bardziej zadowolone ze swojego życia i prowadzą spokojniejszy, zrównoważony tryb życia. Żeby poprawić stan swojego zdrowia psychicznego, nie trzeba koniecznie udawać się do specjalisty. Jeśli ktoś nie ma bardzo poważnych problemów i liczy jedynie na poprawę aktualnego stanu, powinien spróbować kilku aplikacji, na telefon, które zostały zaprojektowane specjalnie pod tym kątem. Niekiedy do poprawy samopoczucia wystarczy zabawić się przy ulubionych grach losowych w Ice Kasyno. W ten sposób można zrzucić z siebie nagromadzony stres i przejść dalej, ale mimo wszystko warto sprawdzić, co do zaoferowania mają coraz popularniejsze aplikacje, mające na celu poprawę samopoczucia odbiorcy.

Oto zestawienie z kilkoma najpopularniejszymi programami wraz z opisem ich możliwości.

1. BetterMe: Mental Health

Jedna z najpopularniejszych aplikacji, dzięki którym można zadbać o swoje zdrowie psychiczne na wielu płaszczyznach. Program najbardziej skupia się na medytacji, ale oprócz tego można skorzystać z takich możliwości jak:

- Spersonalizowany plan na dzień, mający na celu poprawę swojego trybu życia. Użytkownik może sobie dostosować aktywności w ciągu dnia, wybierając czynności, które poprawią jego samopoczucie. W harrmonogramie umieszcza się przyjemne, rzeczy i proste wyzwania, dzięki którym można wyrobić sobie nawyki, zapewniające zwiększenie poziomu ogólnego zadowolenia i dobrego samopoczucia.
- Poprawienie jakości snu. Program podpowie, jak spać poprawnie. Sen jest kluczowym czynnikiem, jeśli chodzi o ogólne samopoczucie, a jedynie niewielki odsetek społeczeństwa przykłada do niego odpowiednią uwagę. Dzięki tej aplikacji można usprawnić jakość snu i znacząco obniżyć poziom stresu oraz zmęczenia w ciągu dnia.
- Terapię antylękową. W przypadku sytuacji stresowej można uruchomić specjalny tryb, który w kilka chwil podpowie, co należy zrobić, żeby skutecznie się uspokoić.
- Tryb relaksujący. Wystarczy znaleźć spokojne miejsce i uruchomić specjalny tryb, a program uruchomi dźwięki, dzięki którym można się całkowicie odprężyć i pozbyć się nagromadzonego w ciągu dnia stresu.

Oprogramowanie ma także wiele innych przydatnych zastosowań. Jeśli ktoś zauważył u siebie problemy ze stresem lub niemożnością poukładania swojego dnia, to zainstalowanie na swoim urządzeniu BetterMe będzie doskonałym rozwiązaniem.

2. InnerHour: self-care therapy

To potężna platforma do usprawniania samego siebie na wiele różnych sposobów. Program ma ponad 400 różnych aktywności, wśród których można wyróżnić takie, jak medytacja, przezwyciężenie depresji, radzenie sobie z lękami, lepszy sen, kontrolowanie złości i zwiększenie poziomu szczęścia w ciągu dnia.

Na początku wystarczy wybrać interesujące użytkownika afirmację, a program dostosuje plan działania w taki sposób, żeby można było to osiągnąć. Wszystko jest bardzo przystępne dla odbiorcy i raczej nikt nie powinien mieć problemu z opanowaniem podstaw. Dla osób, którym program się spodoba, przygotowano wersję premium, która za niewielką opłatą przyznaje dostęp do bardzo interesującej zawartości dodatkowej.

3. Fabulous Daily Routine Planner

Jeśli ktoś ma problem ze skupieniem się na codziennych czynnościach i regularnie wkrada się do nich chaos, to powinien zastanowić się nad tym, żeby w jakiś sposób to usprawnić. Fabolous Daily Routine Planner to bardzo proste i przyjemne narzędzie, w którym można ustalać sobie mniejsze i większe cele, żeby móc śledzić swoje postępy i skupiać się na optymalizacji swojego dnia. Główne aspekty działania programu to:

- Ćwiczenia;
- Inspiracja;
- Zaangażowanie w pracy;
- Medytacja;
- Nastrój;
- Yoga;
- Sen.

Dzięki temu, że program został doskonale zaprojektowany, to cały czas ma się wrażenie, że jest to wyjątkowo proste zadanie, a w rzeczywistości to platforma, która ma bardzo rozbudowane możliwości.

Na jakie aplikacje należy uważać?

Okazuje się, że nasze telefony są dosłownie wypełnione zawartością, która może powodować nawet stany depresyjne. Praktycznie każdy ma na swoim urządzeniu aplikacje, przy których można spędzać nawet dziesiątki godzin tygodniowo i w ogóle się nie nudzić, cały czas doskonale się bawiąc. Czy one wpływają na ogólne dobre samopoczucie? Wręcz przeciwnie.

Oczywiście, aplikacje pokroju TikToka doskonale radzą sobie z chwilową poprawą nastroju. Praktycznie nieskończone zasoby krótkich filmików, które automatycznie dostosowują się tematyką do zainteresowań odbiorcy i zapewniają całe godziny doskonałej zabawy. Problem polega na tym, że mózg człowieka bardzo łatwo uzależnia się od takich rzeczy i przesuwa granicę atrakcyjności rozrywkowej do tego stopnia, że po odłożeniu telefonu standardowe życie może wydawać się po prostu nieciekawe. Pojawiają się pierwsze stany depresyjne, brak hobby i innych codziennych zainteresowań i jedyną radość w życiu zapewnia TikTok.

Większość treści jest tworzona w taki sposób, żeby jak najsilniej oddziaływać na emocje odbiorcy. Dlatego odpowiednio przystosowane filmy o tematyce dołującej na dłuższą metę mogą mieć bardzo negatywny wpływ na zdrowie psychiczne danej osoby.

Oczywiście oprócz TikToka w Internecie można znaleźć bardzo dużo innych, silnie oddziałujących na odbiorcę aplikacji i platform rozrywkowych. Dla jednego źródłem największej radości będzie YouTube, a dla kogoś innego gry wideo. Najważniejsze w tej sytuacji jest wychwycenie momentu, w którym dane medium zaczyna zbyt silnie oddziaływać na odbiorcę, żeby nie doprowadzić do narastających problemów związanych ze zdrowiem psychicznym. Nie należy bezwzględnie rezygnować z rozrywki tego typu — wszystko jest dla ludzi — ale z zastosowaniem umiaru.