Log in
    

Dochodzenie do formy i utrzymanie jej przez cały rok

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Uprawianie sportów zimowych to doskonała droga do utrzymania formy podczas zimy, ponieważ wymagają one od nas aerobicznych zdolności i siły mięśni. Przez cały rok, miłośnicy sportów zimowych powinni koncentrować się na sportowej aktywności i ćwiczeniach, które pomogą wypracować im wytrzymałość, tkankę mięśniową oraz elastyczność, która jest potrzebna, by w pełni cieszyć się sportami zimowymi.

Warto zauważyć, że uprawianie sportów zimowych, na bardzo podstawowym poziomie, nie wymaga nadzwyczajnej kondycji i ćwiczeń. Spokojny spacer, w butach narciarskich po nierównym terenie, czy też spróbowanie swoich sił na nartach biegowych na płaskim terenie to tylko propozycje sposobów, które amatorzy mogą wkomponować w swoje przygotowania do sezonu.

skitury-zjazd

 

Trening krok po kroku

  • Ustal swój program ćwiczeń: chodzenie, jogging, jazda na rowerze, pływanie czy trening na siłowni, to wszystko ćwiczenia, które dadzą podstawy pod uprawianie sportów zimowych.

  • Opracuj program szkoleniowy przeznaczony dla Sportów zimowych: Ci, którzy chcą trenować głównie pod kierunkiem sportów zimowych, powinni włączyć w swój trening ćwiczenia izotoniczne. Są to ćwiczenia zorientowane na kurczenie i rozluźnianie określonych partii mięśni- skakanie,  przysiady, pompki. Kolejny, ważny aspekt ćwiczeń to ten, zawierający ćwiczenia zorientowane na zwiększenie siły mięśni nóg, bardzo ważnych podczas uprawiania wszystkich sportów ziomowych.

Sugerowane ćwiczenia- przysiady przy ścianie, chodzenie w przysiadzie, unoszenie się na palcach, przysiady zwykłe, pompki. Więcej : http://www.sport-fitness-advisor.com/plyometricexercises.html

 
 
  • A gdy nie ma śniegu… trenujmy:

    • Jazdę na rowerze- zwykłą i górską,

    • Wspinaczkę, chodzenie po górach,

    • Bieganie,

    • Kajakarstwo,

    • Pływanie,

    • Jazdę na rolkach.

 

 

Rozgrzewka przed dniem na stoku:

  • Rozpocznij dzień gorącym prysznicem,

  • Rozciągaj się przez dobre 10 minut, natychmiast po wyjściu z pod prysznica,

  • Pamiętaj rozgrzać się, gdy będziesz na stoku. Dla narciarzy i snowboardzistów, to znaczy, by pierwsze dwa zjazdy wykonać spokojnie, powoli. Rozgrzewka zaraz po obiedzie też jest bardzo dobrym pomysłem.

  • Zakończ dzień wycieczką do gorącego jacuzzi, lub też pod wannę z masażem. Ciepło rozluźni zmęczone mięśnie.

 

 

 

Artykuł przygotowany przez ekipę SnowShop.pl

Artykuł zamieszczamy dzięki uprzejmości sklepu SnowShop.pl

snowshop_logo

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież