Log in
    

TatryInfo - pobierz informacje o Tatrach na swój smartfon

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

TatryInfo to pierwsza aplikacja stworzona dla polskiego parku narodowego. Wykorzystuje innowacyjną technologię NFC dzięki technologicznemu wsparciu T-Mobile.

Dyrektor TPN Paweł Skawiński. Fot. Michał Szewczyk/ALS Media

Aplikacja jest podręcznym źródłem praktycznych informacji ułatwiających planowanie pobytu w TPN. Zawiera bieżące informacje o pogodzie, odwiedzanych miejscach, faunie, florze, atrakcjach, a także wydarzeniach kulturalnych. Treści w niej zawarte mają też za zadanie podnieść świadomość zagrożeń spotykanych w górach, co przełoży się na bezpieczeństwo turystów.

W ramach wspólnego projektu TPN i T-Mobile w punktach wejścia do TPN zostanie rozmieszczonych kilkadziesiąt tabliczek. Korzystając z technologii NFC lub kodu QR, turysta będzie mógł z nich pobrać aplikację TatryInfo. Podobne tabliczki zostaną rozmieszczone na szlakach turystycznych. Po zbliżeniu telefonu użytkownik otrzyma informacje o miejscu, w którym się właśnie znajduje.

– Aplikacja TPN TatryInfo nie ma na celu zastąpienia tradycyjnych wydawnictw – przewodników, map czy informatorów. Chcielibyśmy, aby stała się nową platformą komunikacji treści i wartości, jakie niosą organizacje takie jak Tatrzański Park Narodowy – mówi Paweł Skawiński, dyrektor TPN. 

Obecna wersja aplikacji to dopiero początek, niebawem pojawią się kolejne aktualizacje i możliwości, które urozmaicą pobyt w TPN. – Możliwości rozwoju jest wiele, będziemy je uzależniać od potrzeb i opinii użytkowników – dodaje  Marcin Cassino z firmy ALS, pomysłodawcy aplikacji.

Aplikacja w pierwszej fazie rozwoju będzie dostępna na platformę Android. Będzie ją można ściągnąć w punktach wejścia i w siedzibie Parku, punktach informacji turystycznej, siedzibie służb ratowniczych oraz w sklepie z aplikacjami (aplikacja jest bezpłatna).  W przyszłości będzie również rozważane wprowadzenie płatności za wstęp do Parku za pomocą technologii NFC.

Informacja T- Mobile

Usługa MyWallet wykorzystuje technologię NFC (Near Field Communication – z ang. komunikacja bliskiego zasięgu). NFC to standard komunikacji pozwalający na bezprzewodową wymianę danych. Usługa MyWallet wymaga dostosowanego do niej telefonu NFC, dedykowanej karty SIM z funkcjonalnością NFC, aktywnej usługi MyWallet oraz wgranej aplikacji MyWallet.

Usługa wspiera trzy poziomy bezpieczeństwa:

– podstawowe – przekazywane dane nie są krytyczne i nie muszą być zabezpieczone, są to zwykle dane umożliwiające przekazywanie informacji publicznych, np. uzyskanie informacji z plakatu (Tatrzański Park Narodowy i PTC SA – „Wsparcie na szlaku zapewnia T-Mobile”), odczytanie informacji z rozkładu jazdy w transporcie publicznym, na witrynach sklepowych czy towarach itp.

– dane zabezpieczone: za pomocą telefonu komórkowego i technologii NFC przekazywane są dane  osobowe, wykorzystywane np. przy kontroli dostępu do budynków i pomieszczeń, przez transport publiczny (karty i bilety miejskie), imprezy publiczne (karty i bilety), wstęp na stadiony itp.

– najwyższy poziom zabezpieczeń – dane dostarczane do zabezpieczonej i zakodowanej części karty SIM są dostarczane przez instytucje płatnicze, operator nie tylko nie widzi tych danych i nie wie, kiedy telefon używa ich do płatności, ale nie ma żadnego dostępu do nich. Do tej grupy należą np. usługi finansowe. Do płatności wykorzystywane są wyłącznie telefony certyfikowane przez MasterCard lub VisaCard.

 

Źródło: nieznanetatry.pl

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież