Kieżmarska Bula / Zlate Hrable M6

Zlate Hrable (Złote Grabki) M6 to prawdopodobnie nowa droga w okolicy Kieżmarskiej Buli. Cztery wyciągi (M4+, M6, M5, M4). Ładne wspinanie, szczególnie kluczowe zacięcie za M6. Warto mieć duble średnich i dużych friendów. Do tego 2 buldogi. Wszystkie wyciągi oprócz drugiego - kluczowego z pewnością były już przechodzone wielokrotnie. Natomiast to właśnie kluczowy, świetnie asekurowalny, drugi wyciąg ze względu na swój drytoolowy i ciągowy charakter stanowi o urodzie drogi.

Wycena: M6

Dojście

20 minut z schroniska

Opis

"Zlate Hrable" - Droga startuje tym samym zachodem co droga Szczepańskiego i po ok. 5 metrach, przy pierwszej możliwości odbija z tego zachodu w prawo i w górę.

Wspinamy się po linii najmniejszego oporu w stronę zatrawionej, wznoszącej się lekko w lewo depresji, która jest słabością dolnej bariery skalnej. Wspinamy się do końca tej depresji (M4), po czym, w prawo w górę pod kolejny wyraźny bastion skalny. Krótki trawers w prawo w łatwym terenie doprowadza nas do dogodnego miejsca na stanowisko pod wyraźnym przewieszonym zaciątkiem w kształcie dzwonu, które jest pierwszą trudnością drugiego wyciągu.

Pierwszy wyciąg ma 65m. i zmusza do krótkiego wspinania się na lotnej. Aby tego uniknąć można założyć pośrednie stanowisko u podnóża wspomnianej powyżej - trawiastej depresji.

Drugi wyciąg zaczyna się charakterystycznym przewieszonym zacięciem w kształcie dzwonu i prowadzi wyraźnym zacięciem aż do przewinięcia w prawo u jego końca. Po przewinięciu się w prawo zakładamy stanowisko w miejscu połączenia się naszej drogi z drogą "Cyganie idą do nieba". Drugi wyciąg ma około 35m. i trudności M6.

Dalej idziemy w górę i w lewo aż do wyjścia ze ściany - 2 wyciągi - trudności do M5.Zjazdy wzdłuż drogi "Lewy Y"

Zejście

Najlepiej zjazdy Lewym Y.

Sprzęt

Zestaw standardowy

Topo

Opracowali Adam Bielecki i Piotr Rożek

Jeśli zauważyłeś nieścisłości w tym opracowaniu, lub chciałbyś coś dodać od siebie, to możesz to zrobić przez nasz system komentarzy :-)

Komentarze obsługiwane przez CComment

Powiązane artykuły

Damian Granowski instruktor taternictwa PZACześć! Jestem Damian – założyciel bloga drytooling.com.pl . Na mojej stronie znajdziesz opisy czy schematy dróg wspinaczkowych oraz artykuły poradnikowe. Teksty są tworzone z myślą o początkujących, jak i bardziej zaawansowanych wspinaczach. Mam nadzieję, że i Ty znajdziesz coś dla siebie.
Jeśli potrzebujesz dodatkowego szkolenia z operacji sprzętowych, technik wspinaczkowych czy umiejętności orientacji w górach, zapraszam na moje kursy.

Używamy ciasteczek

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.